Nabór na stanowisko urzędnicze ds. obsługi Rady Miejskiej - 4.VI.2025
Ogłoszenie o naborze
Mosina, 4 czerwca 2025 r.
RO.2110.10.2025
Burmistrz Gminy Mosina ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. obsługi Rady Miejskiej w Mosinie w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miejskim w Mosinie ul. Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina
Wymagania niezbędne:
a) Spełnienie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) określonych dla stanowisk urzędniczych;
b) Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
c) Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP. Dla obywateli z innych państw wymagana jest znajomość języka polskiego potwierdzona stosownym dokumentem;
d) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;
e) Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
f) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
g) Uregulowany stosunek do służby wojskowej;
h) Umiejętność redagowania tekstów;
i) Dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych;
j) Biegła znajomość MS Office, umiejętności analityczne;
k) Znajomość przepisów prawa, w szczególności:
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym;
- Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Wymagania dodatkowe:
1) Doświadczenie w pracy w administracji publicznej minimum 2-letnie;
2) Punktualność i dokładność, samodzielność i kreatywność, wysoka kultura osobista; łatwość nawiązywania kontaktów, dyspozycyjność, zdolności organizacyjne;
3) Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz odporność na stres;
4) Prawo jazdy kategorii B.
Zakres zadań:
1) Przygotowywanie materiałów dla radnych na sesje i posiedzenia komisji Rady Miejskiej w Mosinie:
a) przygotowywanie zaproszeń i materiałów merytorycznych,
b) wysyłanie materiałów i zawiadomień radnym oraz zaproszeń dla gości,
c) przygotowywanie list obecności radnych.
2) Organizacja posiedzeń komisji Rady Miejskiej.
3) Obsługa programu eSesja podczas przygotowywania i w trakcie posiedzeń komisji oraz sesji Rady Miejskiej.
4) Zamieszczanie w programie eSesja materiałów i informacji przekazywanych radnym Rady Miejskiej.
5) Opracowywanie projektów uchwał regulujących organizację i funkcjonowanie Rady Miejskiej oraz jej komisji.
6) Informowanie mieszkańców o porządku obrad, miejscu i terminie sesji Rady Miejskiej.
7) Przygotowywanie dokumentacji z sesji Rady Miejskiej i posiedzeń komisji stałych Rady Miejskiej.
a) nagrywanie przebiegu sesji na nośniki elektroniczne;
b) nagrywanie przebiegu posiedzeń komisji na nośnikach elektronicznych i sporządzanie z nich protokołów;
c) zbieranie podpisów na listach obecności radnych (na sesjach Rady Miejskiej i posiedzeniach jej komisji) oraz na listach zaproszonych gości (na posiedzeniach komisji Rady Miejskiej).
8) Publikacja w programie eSesja, na stronie internetowej Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej nagrań sesji Rady Miejskiej i imiennych wykazów głosowań radnych z tych obrad oraz innych informacji związanych z działalnością Rady Miejskiej.
9) Przygotowywanie uchwał Rady Miejskiej do podpisu i przesyłanie ich do organów nadzoru.
10) Przesyłanie uchwał Rady Miejskiej do publikacji oraz podawanie ich do publicznej wiadomości.
11) Przekazywanie Burmistrzowi Gminy Mosina zapytań i interpelacji radnych oraz wniosków podjętych przez komisje Rady Miejskiej.
12) Publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej: protokołów z posiedzeń komisji Rady Miejskiej, interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych odpowiedzi, wniosków podjętych przez komisje Rady Miejskiej i udzielonych odpowiedzi oraz informacji dotyczących władz jednostek pomocniczych Gminy Mosina i protokołów z zebrań organów uchwałodawczych tych jednostek.
13) Prowadzenie dokumentacji związanej z rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji przez Radę Miejską.
14) Prowadzenie rejestrów: uchwał Rady Miejskiej, zapytań i interpelacji, skarg i wniosków.
15) Prowadzenie sekretariatu Przewodniczącego Rady Miejskiej.
16) Wykonywanie zadań związanych z obowiązkiem składania przez radnych oświadczeń majątkowych.
17) Sporządzanie okresowych sprawozdań statystycznych dotyczących pracy Rady Miejskiej i jej komisji.
18) Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem radnych oraz uczestniczeniem w konferencjach i spotkaniach.
19) Pomoc radnym w wypełnianiu ich mandatu.
Informacja o warunkach pracy na w/w stanowisku:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
- Godziny pracy Urzędu: poniedziałek 8:00 – 16.00, wtorek-piątek 7:00 – 15.00;
- Praca ma charakter administracyjno – biurowy, stacjonarny w godzinach i poza godzinami pracy Urzędu Miejskiego, połączony z wyjazdami poza Urząd;
- Urząd Miejski w Mosinie posiada 2 odrębne lokalizacje:
- budynek przy ul. Plac 20 Października 1 posiada podjazd i sanitariat na parterze w nowej części budynku dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Stara cześć budynku tj. część parteru i całe piętro nie jest dostosowana do osób z niepełnosprawnościami (brak windy);
- budynek przy ul. Dworcowej 3 posiada podjazd oraz windę, na parterze znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Mosinie nie osiągnął 6%.
Dodatkowe informacje:
Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
Wymagane dokumenty:
a) kwestionariusz osobowy - do pobrania na stronie internetowej http://bip.um.mosina.pl/um/praca/wymagane-dokumenty.html
b) list motywacyjny,
c) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje, kserokopie świadectw pracy,
e) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
f) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego,
g) podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji”,
h) zaświadczenie potwierdzające staż w jednostkach samorządu terytorialnego i odbytej służby przygotowawczej – jeżeli dotyczy,
i) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Mosina reprezentowana przez Burmistrza Gminy Mosina z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Mosinie, ul. Plac 20 Października 1; 62-050 Mosina. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego, ciążącego na Administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w związku z realizacją procedury naboru (Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych). Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Administratora oraz opis przysługujących Panu/Pani praw z tego tytułu, jest dostępny na stronie internetowej bip.mosina.pl lub w siedzibie Administratora.
Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 czerwca 2025 r. pod adresem: Urząd Miejski w Mosinie, ul. Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina – Sekretariat w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „ Rekrutacja na stanowisko urzędnicze ds. obsługi Rady Miejskiej w Mosinie”.
Aplikacje, które wypłyną do Urzędu Miejskiego w Mosinie po upływie terminu określonego powyżej, nie będą rozpatrywane. Istnieje możliwość wysłania dokumentów drogą elektroniczną na adres: um@mosina.pl (z załączonymi skanami wszystkich dokumentów aplikacyjnych, oryginały należy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną).
O terminie przeprowadzenia testu wiedzy i/lub rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadamiamy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Burmistrz Gminy Mosina
/-/ Dominik Michalak