Nabór na stanowisko urzędnicze ds. obsługi Rady Miejskiej - 4.VI.2025

Ogłoszenie o naborze

Mosina, 4 czerwca 2025 r.

RO.2110.10.2025

 

Burmistrz Gminy Mosina ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. obsługi Rady Miejskiej w Mosinie w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miejskim w Mosinie ul. Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina

 

Wymagania niezbędne:

a)   Spełnienie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 i  ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) określonych dla stanowisk urzędniczych;

b)   Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;

c)    Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP. Dla obywateli z innych państw wymagana jest znajomość języka polskiego potwierdzona stosownym dokumentem;

d)   Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;

e)   Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

f)     Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

g)    Uregulowany stosunek do służby wojskowej;

h)   Umiejętność redagowania tekstów;

i)     Dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych;

j)     Biegła znajomość MS Office, umiejętności analityczne;

k)    Znajomość przepisów prawa, w szczególności:

  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym;
  • Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

 

Wymagania dodatkowe:

1)      Doświadczenie w pracy w administracji publicznej minimum 2-letnie;

2)      Punktualność i dokładność, samodzielność i kreatywność, wysoka kultura osobista; łatwość nawiązywania kontaktów, dyspozycyjność, zdolności organizacyjne;

3)      Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz odporność na stres;

4)      Prawo jazdy kategorii B.

Zakres zadań:

1)      Przygotowywanie materiałów dla radnych na sesje i posiedzenia komisji Rady Miejskiej w Mosinie:

a)   przygotowywanie zaproszeń i materiałów merytorycznych,

b)   wysyłanie materiałów i zawiadomień radnym oraz zaproszeń dla gości,

c)    przygotowywanie list obecności radnych.

2)      Organizacja posiedzeń komisji Rady Miejskiej.

3)      Obsługa programu eSesja podczas przygotowywania i w trakcie posiedzeń komisji oraz sesji Rady Miejskiej.

4)      Zamieszczanie w programie eSesja materiałów i informacji przekazywanych radnym Rady Miejskiej.

5)      Opracowywanie projektów uchwał regulujących organizację i funkcjonowanie Rady Miejskiej oraz jej komisji.

6)      Informowanie mieszkańców o porządku obrad, miejscu i terminie sesji Rady Miejskiej.

7)      Przygotowywanie dokumentacji z sesji Rady Miejskiej i posiedzeń komisji stałych Rady Miejskiej.

a)   nagrywanie przebiegu sesji na nośniki elektroniczne;

b)   nagrywanie przebiegu posiedzeń komisji na nośnikach elektronicznych i sporządzanie z nich protokołów;

c)    zbieranie podpisów na listach obecności radnych (na sesjach Rady Miejskiej i posiedzeniach jej komisji) oraz na listach zaproszonych gości (na posiedzeniach komisji Rady Miejskiej).

8)      Publikacja w programie eSesja, na stronie internetowej Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej nagrań sesji Rady Miejskiej i imiennych wykazów głosowań radnych z tych obrad oraz innych informacji związanych z działalnością Rady Miejskiej.

9)      Przygotowywanie uchwał Rady Miejskiej do podpisu i przesyłanie ich do organów nadzoru.

10)  Przesyłanie uchwał Rady Miejskiej do publikacji oraz podawanie ich do publicznej wiadomości.

11)  Przekazywanie Burmistrzowi Gminy Mosina zapytań i interpelacji radnych oraz wniosków podjętych przez komisje Rady Miejskiej.

12)  Publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej: protokołów z posiedzeń komisji Rady Miejskiej, interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych odpowiedzi, wniosków podjętych przez komisje Rady Miejskiej i udzielonych odpowiedzi oraz informacji dotyczących władz jednostek pomocniczych Gminy Mosina i protokołów z zebrań organów uchwałodawczych tych jednostek.

13)  Prowadzenie dokumentacji związanej z rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji przez Radę Miejską.

14)  Prowadzenie rejestrów: uchwał Rady Miejskiej, zapytań i interpelacji, skarg i wniosków.

15)  Prowadzenie sekretariatu Przewodniczącego Rady Miejskiej.

16)  Wykonywanie zadań związanych z obowiązkiem składania przez radnych oświadczeń majątkowych.

17)  Sporządzanie okresowych sprawozdań statystycznych dotyczących pracy Rady Miejskiej i jej komisji.

18)  Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem radnych oraz uczestniczeniem w konferencjach i spotkaniach.

19)  Pomoc radnym w wypełnianiu ich mandatu.

Informacja o warunkach pracy na w/w stanowisku:

  1. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
  2. Godziny pracy Urzędu: poniedziałek 8:00 – 16.00, wtorek-piątek 7:00 – 15.00;
  3. Praca ma charakter administracyjno – biurowy, stacjonarny w godzinach i poza godzinami pracy Urzędu Miejskiego, połączony z wyjazdami poza Urząd;
  4. Urząd Miejski w Mosinie posiada 2 odrębne lokalizacje:
    1. budynek przy ul. Plac 20 Października 1 posiada podjazd i sanitariat na parterze w nowej części budynku dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Stara cześć budynku tj. część parteru i całe piętro nie jest dostosowana do osób z niepełnosprawnościami (brak windy);
    2. budynek przy ul. Dworcowej 3 posiada podjazd oraz windę, na parterze znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
:

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Mosinie nie osiągnął 6%.

 

Dodatkowe informacje:

Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

Wymagane dokumenty:

a)      kwestionariusz osobowy - do pobrania na stronie internetowej http://bip.um.mosina.pl/um/praca/wymagane-dokumenty.html 

b)      list motywacyjny,

c)      oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

d)      kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje, kserokopie świadectw pracy,

e)      oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

f)       oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego,

g)      podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji”,

h)      zaświadczenie potwierdzające staż w jednostkach samorządu terytorialnego i odbytej służby przygotowawczej – jeżeli dotyczy,

i)        Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. 

 

Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Mosina reprezentowana przez Burmistrza Gminy Mosina z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Mosinie, ul. Plac 20 Października 1; 62-050 Mosina. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego, ciążącego na Administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w związku z realizacją procedury naboru (Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych). Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Administratora oraz opis przysługujących Panu/Pani praw z tego tytułu, jest dostępny na stronie internetowej bip.mosina.pl lub w siedzibie Administratora.

Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 czerwca 2025 r. pod adresem: Urząd Miejski w Mosinie, ul. Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina – Sekretariat w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „ Rekrutacja na stanowisko urzędnicze ds. obsługi Rady Miejskiej w Mosinie”.

Aplikacje, które wypłyną do Urzędu Miejskiego w Mosinie po upływie terminu określonego powyżej, nie będą rozpatrywane. Istnieje możliwość wysłania dokumentów drogą elektroniczną na adres: um@mosina.pl (z załączonymi skanami wszystkich dokumentów aplikacyjnych, oryginały należy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną).

 

O terminie przeprowadzenia testu wiedzy i/lub rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadamiamy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
                                              

                                                                                                   

                                                                                              Burmistrz Gminy Mosina

                                                                                                   /-/ Dominik Michalak